Sunday, November 7, 2010

LHDN - Pindah hujung tahun 2011 ke Cyberjaya

Lembaga Hasil Dalam Negeri atau senang panggil Income Tax akan berpindah hujung tahun 2011 ke Cyberjaya bersebelahan dengan Office Telekom Malaysia. Sebelum ni HQ LHDN ni terletak di jalan Duta, pejabat kerajaan Jalan Duta ni sepatutnya berpindah ke Putrajaya tahun lepas, entah macam mane tukar plan ke Cyberjaya pula.

Kalau time cuti, aku ler driver pada isteriku pergi kerja ke LHDN jalan Duta neh..pagi2 seawal jam 0600 dah gosok bijik mata nak bangun hantar dia... jauh tu tak ler, dari rumah aku kalau jalan tak sesak 15 minit dah boleh sampai jalan duta tu..tapi disebabkan nak lari dari kesesakan lalu lintas atau dalam bahasa omputihnye jammed, terpaksalah aku bangun seawal pagi, balik dari menghantar isteriku dah jam 0800 pagi, by that time perut berbunyi jew, terpaksalah aku makan kat kedai mamak, tapi kadang2 jer, sebab isteri aku biasanya dah masak awal2,  cuma aku jer malas nak panaskan..so kedai mamak le tempat tuju aku..bukan ape, teh tarik kedai mamak tu buatkan aku jadi addicted..

By next year HQ dah pindah ke Cyberjaya, so aku sekarang ni terfikir2 nak stay rumah tempat aku tinggal sekarang atau nak beli rumah kat area Cyberjaya, hurmm dah jadi tensen aku fikirkan benda ni...dah 3 bulan kepala aku kusut mencari jalan penyelesaian, Cyberjaya atau Taman Tun Hussein Onn??? Bukan ape facsilites kat Cheras/Balakong ni dah full, senang cerita semua adela, beli lauk-pauk kat Econsave, shopping dan cuci kereta kat Jusco, KUMON and Smart Reader dekat je dengan rumah, Kopitiam Pak Hailam pun ade kat Carrefour dekat dengan rumah aku, Haisshh...McD, KFC, Pizza Hut,Johhny pun dekat jer..

Mood pagi neh fenin2...aishhh

11 comments:

  1. @lassiegewdix

    ya betul..jangan fenin2..biarla tempat keje jauh..kalau tak tahan nanti baru pindah.

    ReplyDelete
  2. Apa guna duduk kat tempat yang dikelilingi tauke yg asyik nak mintak duit kita je. Baik dok kat ceruk rantau. Duit tak abis. Tempat kerja dekat. Hari-hari lalu KFC seminggu sekali tak sedar dah terbeli

    ReplyDelete
  3. If you and your colleagues are looking for affordable homes in Cyberjaya, please log on to www.SymphonyPark.my and register. Pricing starts from RM120,000 and they have special allocation for Government Staff.

    ReplyDelete
  4. @davidkan3 bro thanks for the gud info..thumbs up!!

    ReplyDelete
  5. I curious la, LHDN office kat Cyberjaya besar - I rasa muat 5000 orang, hiring ar? kekeke

    ReplyDelete
  6. pe plak bangunan LHDN sblah telekom malaysia, bkn bangunan HP ke? Umah kat cyberjaya mahal ya`amat...tak t`mampu gaji ku. Klu bab kedai makan mmg xda hal, LHDN dekat je ngan kedai2 makan yg sedap2 fast food mcm KFC, domino pun da.xkan terasa mcm duk kat hutan simpan belum la.

    ReplyDelete
  7. cyberjaya sekarang bukan mcm tahun 2000.... u just name it....all provided.... memang rumah kat cyber nih mahal yg amat... tapi rumah pinggiran cyberjaya masih mampu dimiliki...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShoutMix chat widget